Info Club

Auteur : Luc
Gepubliceerd: Maandag 10 Juni 2019  18:00h

Bedankt voor je interesse in onze Fietsclub.

KWB Fietsclub Westmalle staat voor een gevarieerd fietsaanbod.
We geven je hierbij graag wat eerste algemene nuttige info rond onze clubwerking mee.

Het huidige werkjaar tellen we méér dan 50 actieve fietsers.
Een combinatie van wegfietsers en mountainbikers.

Wij zijn als club aangesloten bij de fietssportfederatie VWB - Vlaamse Wielrijdersbond,
en bieden onze leden hiermee
- verzekering (lichamelijke letsels)
- pechverhelping (recreatieve-, sportieve-, woon/werkfietsers, alle types fietsen)
- magazine
- en nog veel meer …

Onze Fietsclub organiseert een WEG-Rit in mei, en een MTB-Rit in december.

Eigenlijk zijn wij iets méér dan een “gewone” fietsclub, we zijn een “sociale” fietsclub, waarin méér gedaan wordt dan alleen maar fietsen.
Dit kan omdat we tot de grote Westmalse KWB behoren.
Binnen KWB WESTMALLE zijn tal van deelgroepen actief (waarvan wij er één zijn) die heel het jaar door allerlei activiteiten organiseren

(Je kan vb meedoen aan Bowling, Petanque, Uitstappen, Gezinsdag, …).

Jaarlijks openen wij ons zomer fietsseizoen feestelijk met een receptie, en als afsluiter
staat er club etentje op ons programma.

In onze Club wordt er gefietst, zowel zomer als winter, zowel met koersfiets als met de MTB.
Vertrekplaats en aankomst is aan het kruispunt Kerk Westmalle / Kasteelhoeve.
Vertrekuur wordt vermeld op onze Kalender.

Elke zon- en feestdag staan er ritten op onze kalender.
Bijna elke donderdag trekken een aantal van onze fietsers er op uit. Verder wordt onze kalender aangevuld met ritten op zaterdag en woensdagavond (in het zomerseizoen).

Een rit op verplaatsing, een WEG-weekend, en MTB-weekend, een meerdaagse uitstap in het buitenland, … allemaal activiteiten waarmee we ons Kalender nog meer kleur geven.

Met Koersfiets of MTB volgen we geregeld de kalender van de VWB.
We rijden dan naar bevriende clubs in de omgeving en doen de door hun uitgestippelde routes.
Onze club beschikt ook over een heel uitgebreid gamma van ‘eigen ritten’ waarmee we onze Kalender verder aanvullen.

Het koersfietsen gebeurt in principe in drie groepen, A, B en C.
Elk met een eigen tempo en afstanden.
Snelheden variëren afhankelijk van de deelnemers. We proberen ervoor te zorgen dat iedereen mee kan, en met voldaan sportief gevoel de rit kan uitrijden.

Onze gesponsorde club-kleding kan geregeld besteld worden.
We hebben een systeem van kledingspaarpot, waarbij actieve leden, met elke gereden rit, punten kunnen verzamelen. Punten worden omgezet in korting bij bestelling clubkleding.

Wil je meer weten? We verwijzen je hiervoor graag verder naar onze contact pagina.

Zat
  Vandaag geen activiteiten gepland