Over deze site

"Ik ga zaterdag een toerke rijden, iemand goesting om mij uit de wind te zetten ?"

We zijn vooral zelf fietsers

Het idee voor deze westmalle.cycloclub.be-site is ontstaan in de buik van groepje fietsvrienden uit Mol: de 'Forzabikers', vanuit de nood om zich toch een beetje te organizeren.
In een wereld van twitter, whatsapp, facebook, strava, ... wordt een fietsclub niet meer bestuurd vanuit reglementen en jaarplanningen. Ritten worden spontaan georganizeerd vanuit de groep, afhankelijk van de goesting en het weer, van de drank de avond voordien, en de wilde ideeën van het moment.
"We hebben voor ons een website gebouwd zoals we die zelf willen gebruiken."

en we houden ook wel van wat technologie

kaarten met GPS-tracks, automatische weerberichten, Strava integratie, automatische wegenwerken-voorspellingen, feedback op ritten, allerhande nutteloze maar plezante statistiekjes... dingen die fietsers gewoonweg interessant en nuttig vinden. Deze zaken gemakkelijk toegankelijk maken voor jong en oud, dat was de uitdaging, en ons streefdoel.

Een succesverhaal, dus waarom dit niet delen met andere clubs ?

Andere clubs waren snel geïnteresseerd. We hebben onze site aangepast en nog uitgebreid, zodanig dat ook collega-fietsclubs hier gemakkelijk gebruik van kunnen maken. Elke club zijn eigen site en eigen gezicht, maar met alle geavanceerde mogelijkheden meteen beschikbaar, vanaf de eerste rit.

En we maken het U makkelijk

Wij 'runnen' uw website, jij gebruikt hem waarvoor het dient: ritten afspreken, informatie verspreiden, foto's tonen, fietsvrienden samenbrengen in een gezellige community.
Geen enkele technisch kennis is nodig.

Andere voorbeelden

Forzabikers.be

Een club uit Mol Ezaart. Een divers allegaartje met een passie voor fietsen. De wieg van cycloclub.be

MTBHa8.be

Een mountainbike club uit Ha8. Inderdaad Haacht dus.

WTCLichtaart.be

Een club uit Lichtaart, met veel actieve leden.

WTMillegem.be

Een plezante club uit Mol. De organizatoren van de wereldberoemde 'Hageland Classic'.

"Het mooie is dat er een community ontstaat tussen de leden. Geen aparte kliekjes die onderling afspreken."
WTMillegem

Interesse ? Neem gerust contact:

Din
  Vandaag geen activiteiten gepland